Menetelmät ja työkalut

Palvelumuotoilussa hyödynnetään erilaisia, asiakaslähtöiseen kehittämistyöhön sopivia menetelmiä. Blogijulkaisuissamme käsittelemme myös palvelumuotoilun menetelmiä. Poimi niistä lisävinkkejä menetelmien soveltamiseen.

Palvelumuotoilun menetelmiä

Menetelmät tukevat palvelumuotoilijaa hänen työssään tuoden siihen konkreettisia keinoja mm. yhteiskehittämiseen, asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseen, ideointiin, konseptointiin ja kokeilemalla kehittämiseen. Menetelmät eivät ole palvelumuotoilussa itsetarkoitus, vaan työkaluja, joilla palvelumuotoilun lähestymistapaa ja käytännön palvelumuotoiluprojekteja voidaan tukea ja toteuttaa. Palvelumuotoilijan työkalupakki on aika rajaton, sillä hyviä menetelmiä voi ammentaa kaikkialta ja soveltaa niitä kehittämisen tarpeeseen sopivaksi. Alle olemme tuoneet kokoelman blogijulkaisuja, joissa esitellään tai keskitytään johonkin tiettyyn palvelumuotoilun menetelmään tai menetelmälliseen kokonaisuuteen. Tutustu myös palvelumuotoilun menetelmiä yleisellä tasolla käsittelevään artikkeliimme.

Asiakaskuvaukset

Lue lisää

Palo

Asiakasymmärrys

Lue lisää

Haastattelu

Lue lisää

Palo

Havainnointi

Lue lisää

Ideointi

Lue lisää

Kuinka me voisimme?

Lue lisää

Kyselyt

Lue lisää

Muotoiluluotain

Lue lisää

Palon muotoilusprintti

Muotoilusprintti

Lue lisää

Palvelupolku

Lue lisää

Sidosryhmäkartta

Lue lisää

Palvelumuotoilua, olkaa hyvä!

Kaipaako palvelusi sytykettä? Ota yhteyttä lomakkeella, puhelimitse tai sähköpostilla ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä
Haluatko varata tapaamisen/online-tapaamisen?