Asiakastutkimukset ja -testaukset
Menemme asiakasymmärrystutkimuksissamme aina mielipiteitä syvemmälle ja tulkitsemme sinulle asiakkaittesi arjen, käyttäytymisen ja kokemukset. Palon toteuttamat tutkimukset ja testaukset tuovat käyttöösi syvällistä ymmärrystä asiakkaistasi ja heidän tarpeistaan.
Tieto tuo päätöksentekoon varmuutta
Palon asiakasymmärrystutkimukset ja -testaukset tuovat sinulle arvokasta tietoa asiakkaistasi. Lopputuloksena tuotamme usein laadukkaat asiakaspersoonat tai käyttäjäprofiilit, joita voidaan hyödyntää moneen eri tarkoitukseen, markkinoinnista asiakaskohtaamisiin. Teemme käyttökokemus- ja käyttöönottotutkimuksia erilaisille palveluille ja laitteille sekä digitaalisessa että fyysisessä ympäristössä. Kun tuotteen tai palvelun idea tai prototyyppi on olemassa, voimme kokeilla sen toimivuutta oikeilla asiakkailla. Saat meiltä tukea objektiiviseen ratkaisun testaamiseen, jossa opitaan sekä ratkaisun toimivuudesta että asiakkaiden todellisista tarpeista.
Saamasi hyödyt
Tutkittua tietoa päätösten tekemisen tueksi.
Parantunut asiakas- ja palvelukokemus.
Tiedosta hyötyä palveluhaasteiden ratkaisemisessa.
Auttaa uusien palveluideoiden laadinnassa.
Palautetta töistämme
“Yhteistyö Palvelumuotoilu Palon kanssa oli sujuvaa ja tekeminen ammattitaitoista. Yhteisen projektin avulla olemme kasvattaneet asiakasymmärrystä entisestään ja saaneet konkreettisia työvälineitä asiakaslähtöiseen palveluiden suunnitteluun ja toteutukseen, joita voi helposti toteuttaa kaikissa yrityksemme organisaatioissa ja tehtävissä.”
“Saimme arvokasta tietoa uusien palveluiden ja valikoimien toimivuudesta suhteessa asiakkaiden odotuksiin. Ostoskäyttäytymistutkimuksen avulla lisäsimme ymmärrystä niistä asioista, joihin asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluissamme, sekä selvitimme, millaisia ajatuksia asiakkailla on toiminnan kehittämisestä. Tutkimuksen tulokset johtivat monelta osin konkreettisiin toimenpiteisiin, mm. tuotteiden löydettävyyden ja palveluprosessin osalta.”
“Palvelumuotoilu Palo toimi asiakaslähtöisesti ja joustavasti suunnitteluvaiheesta aina lopputuloksien esittämiseen saakka. Palo omaksui nopeasti organisaatiomme identiteetin, mahdollisuudet ja rajoitteet, ja hyödynsi tätä näkemystä tuloksekkaasti koko prosessin ajan. Saimme arvokasta tietoa siitä, mikä Metsäkeskuksen verkkosivuston käyttäjille on merkityksellistä. Uuden verkkopalvelun suunnittelussa meitä on jo nyt auttanut paljon selkeä tarvemäärittely, joka lopputuloksena syntyi.”
“Rikkainta oli yhdessä työskentely ja yhdessä ideoiden pohtiminen. Tuloksena saatiin syvällinen ymmärtämys siitä, mitä palveluja ikääntyneet käyttävät, miten he haluavat tietokonetta käyttää ja millainen ikääntyneiden käyttöliittymän tulee olla. Palvelumuotoilu Palosta välittyivät ammattitaito, inhimillisyys, lämpö ja halu onnistua”
Toteutettuja projekteja
Usein kysyttyä tutkimuksista ja testauksista
Kenelle asiakasymmärrystutkimuksista ja -testauksista on hyötyä?
Kaikille toimialoille, jotka kaipaavat syvällistä ymmärrystä asiakkaista ja heidän tarpeistaan. Näin palvelustamme hyötyvät niin yritykset kuin julkisen sektorin toimijat – unohtamatta yhdistyksiä ja järjestöjä.
Miten toteutatte tutkimukset ja testaukset?
Toteutamme tutkimuksia ja testauksia niin perinteisillä kuin yksilöllisestikin sovelletuilla menetelmillä parhaan lopputuloksen takaamiseksi. Nopeat kokeilut auttavat oppimaan lisää asiakkaiden tarpeista ja jalostamaan ratkaisua oikeaan suuntaan.
Mitkä ovat tutkimukset ja testausten päähyödyt?
- Tutkittua tietoa päätösten tekemisen tueksi.
- Parantunut asiakas- ja palvelukokemus.
- Tyytyväisemmät ja sitoutuneemmat asiakkaat sekä henkilökunta.
- Palveluhaasteiden ratkaiseminen.
- Uudet palveluideat ja -innovaatiot.
Millainen prosessi on käytännössä?
- Ota yhteyttä, jos haluat tuntea asiakkaasi paremmin.
- Kartoitamme yhdessä, miten haaste voitaisiin ratkaista palvelumuotoilun keinoin.
- Teemme sinulle ehdotuksen yhteistyöstä ja määrittelemme yhdessä kanssasi projektin vaiheistuksen sekä miten tuloksia jaetaan ja hyödynnetään.
- Sovimme selkeästi mihin toimenpiteisiin organisaatiosi osallistuu.
- Toteutuksen aikana raportoimme edistymisestä yhdessä sovitulla tavalla.
Palvelumuotoilua, olkaa hyvä!
Kaipaako palvelusi sytykettä? Ota yhteyttä lomakkeella, puhelimitse tai sähköpostilla ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.