Luotain tuo tietoa arjesta asiakkaan itsensä dokumentoimana

Esimerkkejä erilaisista käyttämistämme menetelmistä:

  • Haastattelut - puhelinhaastatteluista syvällisiin yksilöhaastatteluihin
  • Kyselyt ja luotaimet
  • Haamuasiointi
  • Palvelusafari
  • Etnografiset eli havainnoivat menetelmät
  • Luovat ja osallistavat menetelmät 

Asiakaspersoona kuvaa asiakkaan, hänen arkensa ja arvomaailmansa

Lopputuloksena voi olla esimerkiksi:

  • Kehittämisen toimenpidesuunnitelma
  • Palvelukokemusraportti
  • Suunnitteluohjeisto
  • Asiakaspersoonat tai -profiilit
  • Empatiavideot

Lopputuloksena syntynyt suunnitteluohjeisto kiteytti palvelun selkeästi hahmotettavaksi kokonaisuudeksi. Tästä meidän oli helppo lähteä viemään projektia kohti konkreettisia asioita.
— Nils-Erik Siren, projektipäällikkö, Kaleva

Lue lisää yhteistyöstämme Kalevan kanssa täältä.

AdobeStock_103404211.jpeg

Olemme auttaneet mm. seuraavia organisaatioita ymmärtämään asiakkaitaan paremmin: