Osuuskauppa Arina: Kauppakeskuksen asiakaskokemustutkimus
Lähtökohta
Kauppakeskus Valkea oli juuri avattu kauppakeskus Oulun keskustassa. Arina halusi tietoa asiakkaiden mielikuvista, käyttäytymisestä, asiakaspalvelun laadusta sekä myymälöiden löydettävyydestä. Myös opastuksiin haluttiin kiinnitettävän huomiota.
Toteutus
Toteutimme Kauppakeskus Valkeassa asiakasymmärrystutkimuksen, jossa pääpaino oli uudessa kauppakeskuksessa olevien kohteiden löydettävyydessä ja asiakkaiden ostoskäyttäytymisessä erityisesti ruoka- ja kosmetiikkaostoksiin liittyen.
Jalkauduimme asiakkaiden pariin ja haastattelimme heitä kauppakeskuksessa. Teimme myös yleisiä havaintoja.
Lopputulos
Tutkimuksen lopputulokseksi syntyi kattava raportti, jossa valaisimme asiakkaiden näkemyksiä ja kokemuksia. Tämän lisäksi annoimme priorisoidun listauksen erilaisista toimenpidesuosituksista.
Lue yhteistyöstä lisää tästä.
Projektin tiedot
Osuuskauppa Arina on Pohjois-Suomen alueella toimiva S-ryhmän alueosuuskauppa, jolla on 174 toimipaikkaa. Kauppakeskus Valkea on Arinan kauppakeskus Oulun keskustassa. Kauppakeskuksen yhteydessä on 60 liikkeen lisäksi myös Sokos-tavaratalo. Kauppakeskus avattiin kaksi kuukautta ennen projektiamme, huhtikuussa 2016.
Yhteistyön toteutus: 05/2016-08/2016
“Saimme arvokasta tietoa uusien palveluiden ja valikoimien toimivuudesta suhteessa asiakkaiden odotuksiin. Ostoskäyttäytymistutkimuksen avulla lisäsimme ymmärrystä niistä asioista, joihin asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluissamme, sekä selvitimme, millaisia ajatuksia asiakkailla on toiminnan kehittämisestä. Tutkimuksen tulokset johtivat monelta osin konkreettisiin toimenpiteisiin, mm. tuotteiden löydettävyyden ja palveluprosessin osalta.”
— Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, Osuuskauppa Arina
Palvelumuotoilua, olkaa hyvä!
Kaipaako palvelusi sytykettä? Ota yhteyttä lomakkeella, puhelimitse tai sähköpostilla ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.