OSAO: Jälkimarkkinoinnin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
Yhteistyömme sisältöä
Yhteistyön tavoitteena oli tuoda OSAOn työryhmälle palvelumuotoilun työkaluja asiakaslähtöiseen kehittämiseen ja tehdä jälkimarkkinoinnin kehittämistyötä ohjatusti myös käytännössä. Työ koostui kolmen työpajan kokonaisuudesta, joissa käsiteltiin tiiviisti palvelumuotoilun eri vaiheita mm.
-
Nykytilanne ja asiakasryhmät – mitä emme asiakkaista vielä tiedä?
-
Asiakashaastattelut – vastauksia asioihin, joita emme vielä tiedä.
-
Löydösten analysointi – mikä asiakkaan tarve/haaste meillä tulisi ratkaista
-
Ideointi – kuinka voisimme ratkaista tarpeen/haasteen?
-
Kuvaukset – kuinka ratkaisu toimisi käytännössä?
Osallistujien mukaan palvelumuotoilun ohjaus edisti uutta ajattelua, toi etenemiseen systemaattisuutta sekä tarjosi hyviä työvälineitä työryhmän omaa jatkotyöskentelyä varten.
Työ toteutettiin kokonaisuudessaan etäyhteydellä hyödyntäen Zoom- ja Miro-työkaluja. Miron katsottiin auttavan dokumentoinnissa ja isojen kokonaisuuksien havainnoinnissa jopa neuvotteluhuoneen valkotaulua paremmin.
Projektin tiedot
OSAO on Suomen johtava ammattiosaajien koulutusyhteisö.
Yhteistyön toteutus: 11/2020 – 12/2020
“Yhteistyössä Palvelumuotoilu Palon kanssa toteutettiin tiivis kokonaisuus, jossa kehitimme palveluitamme yhdessä asiakkaittemme kanssa. Koulutuksen avulla saimme valmiuksia palvelumuotoilun toteuttamiseen ja jälkimarkkinoinnin sisältöön.
Ohjaajan asiantuntemus ja osaaminen oli erinomaista ja ohjaaminen sujui hyvässä, lämpimässä hengessä.”
— Virpi Spangar ja Sauli Alaruikka, Koulutuskuntayhtymä OSAO
Palvelumuotoilua, olkaa hyvä!
Kaipaako palvelusi sytykettä? Ota yhteyttä lomakkeella, puhelimitse tai sähköpostilla ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.