Palvelumuotoilun ABC - työkalupakki palveluiden kehittämiseen

Mitä palvelumuotoilu on? Miten sitä voi hyödyntää? Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle palveluiden muotoilussa? Mitkä ovat palvelumuotoilun keskeiset työkalut?

Palvelumuotoilun ABC -koulutus antaa sinulle hyvän peruspaketin, jolla voit lähteä liikkeelle palvelumuotoilun opiskelussa ja palveluiden muotoilussa. Koulutuksessa käydään läpi palvelumuotoilun perusasiat - mitä palvelumuotoilu oikeastaan tarkoittaa ja miten palveluiden muotoilua tehdään. Koulutuksessa annetaan myös esimerkkejä palvelumuotoilun hyödyntämisestä eri aloilla sekä vinkkejä, joilla palveluiden muotoilu omassa työssä kannattaa aloittaa.

Koulutus on suunnattu kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille, jotka haluavat oppia palvelumuotoilua perusteista alkaen. Koulutuksessa tehdään myös pieniä harjoituksia palvelumuotoilun keskeisimmillä menetelmillä.

Koulutuksessa saat kattavan käsityksen palvelumuotoilusta, sen perusperiaatteista ja vaiheista sekä erilaisista käyttömahdollisuuksista.


Koulutuspäivän ohjelma

8.15  Aamukahvit ja ilmoittautuminen
8.30  Palvelumuotoilun perusteet
- Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa?
- Palvelumuotoilun periaatteet ja keskeisimmät käsitteet
- Palvelumuotoilun hyödyt
9.45 Palvelumuotoiluprosessin vaiheet
- Nykytilanteen määrittelystä palvelu-uudistuksen viimeistelyyn
10.15  Palvelun nykytilan määrittely
- Palvelun nykytilanteen analysoinnin menetelmät
- Palvelupolun mallintaminen
11.00  Lounastauko
12.00  Asiakasymmärrys ja tiedon kiteyttäminen
- Asiakasymmärryksen keräämisen menetelmät
- Asiakasryhmittelyt ja kuvaukset
13.00 Ideointi, visualisointi ja nopeat kokeilut
- Ideoinnin menetelmät
- Nopeat visualisoinnin ja kokeilun menetelmät
14.00  Kahvitauko
14.30 Palvelun konseptointi
- Palveluideoiden arvointi ja jatkokehittäminen
- Konseptien kuvaaminen
15.00  Testaus, palvelun viimeistely ja arviointi
- Palvelukonseptien testaaminen
- Palvelumalli (service blueprint) kuvaukset
- Asiakaskokemuksen mittaaminen ja arviointi
15.30 Mistä liikkeelle palveluiden muotoilussa?
16.00  Koulutuspäivän yhteenveto ja lopetus

 Palvelumuotoilun koulutuksen tarvikkeita

Aika

23.1.2019

Hinta

Early bird -hinta voimassa 17.12. asti
269€ + alv 24% / osallistuja
(Normaalihinta 349€ + alv 24%)

Kenelle?

Koulutus soveltuu kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille, jotka haluavat oppia palvelumuotoilusta lisää, perusteista lähtien. Palvelumuotoilu voi olla sinulle jo tuttu käsitteenä, mutta nyt haluat lisää tietoa sen toteuttamisesta ja eri menetelmistä. Koulutus sopii yksityisen, julkisen ja kolmannen sektorin kehittäjille. Käytetyt menetelmät ovat sovellettavissa eri aloille.

Paikka

Sokos Arina, kokoustila Valkea, 4. krs
Isokatu 25, 90100 Oulu

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen 9.1.2019 mennessä. (Earlybird-hinta voimassa 17.12.2018 asti.)

Huom. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutusehdot: Peruutus on maksuton, kun se tehdään vähintään 15 vrk ennen koulutusta. 7-14 vrk ennen tehdyistä peruutuksista perimme 50% hinnasta. Alle 7 vrk ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista perimme 100% koulutuksen hinnasta.


 Palvelumuotiolukortit on jaettu palvelumuotoiluprosessin mukaisiin vaiheisiin

Palvelumuotiolukortit on jaettu palvelumuotoiluprosessin mukaisiin vaiheisiin

Hintaan sisältyy

Hinta sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounaan.

Koulutuksesta saat mukaasi kattavan koulutusmateriaalin lisäksi Palon palvelumuotoilun korttipakan, joka sisältää palvelumuotoilun vaiheet ja keskeisimpiä menetelmiä kätevässä paketissa (arvo 72€).

Voit lukea lisää palvelumuotoilukorteista täältä>>


Kouluttaja

PALO-LowRes-Piia1-001-MarkkuHonkalaPhotography-20161215.jpg

Piia Innanen

Piia on käyttäjälähtöisen suunnittelun rautainen asiantuntija yli 20 vuoden työ­koke­muk­sel­laan. Piia on työskennellyt ennen Palon perustamista käyttökokemussuunnittelijana kansanvälisessä yrityksessä. Viimeiset 6 vuotta Piia on keskittynyt palvelumuotoiluun. Palvelumuotoilun menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen ja uusien palvelukonseptien luominen ovat tulleet Piialle tutuiksi useiden palvelumuotoiluprojektien vetäjänä. Piia on myös suosittu palvelu­muotoilun kouluttaja. Piia opettaa Palon koulutusten lisäksi Lapin yliopiston palvelu­muotoilun sivuainekokonaisuuden kursseja.


Lisätietoja

Jos sinulla on kysyttävää koulutukseen liittyen, voit lähettää sähköpostia: info@palvelumuotoilupalo.fi. Voit myös soittaa Piialle puh. 040 541 0274.


Palautetta ja tunnelmia Palon koulutuksista

Aivan mahti koulutus; sain paljon uusia ajatuksia omaan työhön.
Mukava ja leppoisa tunnelma. Asiantuntevat opet, hyviä case-esimerkkejä. Hyvä aineisto!!
Selkeä kokonaisuus - hyvä ymmärrys syntyi viemään prosessia eteenpäin. Todella tarpeen, ajankohtainen koulutus!
+ Materiaali (vihko ja kortit)
+ Tietoperusta (myös “teoria”)
+ Käytännön harjoittelu
+ Molemmat kouluttajat itse innostuneita ja molemmilla osaamista ja halu jakaa sitä.
 Koulutuksessa tehdään palvelumuotoilua pienryhmissä

Koulutuksessa tehdään palvelumuotoilua pienryhmissä

 Koulutuksessa opitaan rennossa ilmapiirissä

Koulutuksessa opitaan rennossa ilmapiirissä

 Eläydytään asiakkaan rooliin ja tehdään havaintoja

Eläydytään asiakkaan rooliin ja tehdään havaintoja

 Kouluttajatkin heittäytyvät välillä mukaan

Kouluttajatkin heittäytyvät välillä mukaan

 palvelumuotoilun case-tehtävä kulkee koulutuksen läpi

palvelumuotoilun case-tehtävä kulkee koulutuksen läpi

 Välillä voidaan tehdä energisoivia harjoituksia

Välillä voidaan tehdä energisoivia harjoituksia

 Kumiankka valvoo aikatauluja

Kumiankka valvoo aikatauluja


Tarvitsetko räätälöidyn koulutuksen organisaatiosi tarpeisiin?

Totetamme organisaatioiden erilaisiin tarpeisiin räätälöityjä koulutus- ja valmennuskokonaisuuksia. Ota yhteyttä alla olevalla yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse info@palvelumuotoilupalo.fi.