Kehittämistyön suurimpia hyötyjä ja yleisimpiä lopputuloksia voi olla:

  • Parantunut asiakas- ja palvelukokemus

  • Tyytyväisemmät ja sitoutuneemmat asiakkaat - sekä henkilökunta

  • Palveluhaasteiden ratkaiseminen

  • Uudet palveluideat ja -innovaatiot

 tuotetut dokumentit Koostetaan asiakkaidemme tarpeiden mukaan (esim. osnakodit)

tuotetut dokumentit Koostetaan asiakkaidemme tarpeiden mukaan (esim. osnakodit)

Kehittämistyössä voidaan tehdä esimerkiksi seuraavia konkreettisia asioita:

  • Palveluideoiden kuvaukset ja priorisointi

  • Palvelukonseptien kuvaukset (visuaaliset ja/tai toiminnalliset kuvaukset)

  • Palvelupolkukuvaukset

  • Palvelumallin kuvaukset (service blueprint)

  • Palvelukäsikirja

  • Palvelun prototyyppi

  • Palvelukonseptien ja prototyyppien kokeilut

 


Pohjolan Osuuspankin palvelu-uudistusta lähestyttiin kokonaisvaltaisesti asiakkaiden näkökulmasta.

Erityisen tärkeitä kehityskohtia löysitte, kun lähestyitte palvelukokonaisuuttamme useasta eri näkökulmasta.

Vaihtoehtojen tarjoaminen tuo lisäarvoa pankin palveluihin.
— Laura Harju-Autti, markkinointipäällikkö, Pohjolan Osuuspankki
 Pankkikonttorin palvelumuotoilu paransi asiakaskokemusta huomattavasti ja näin houkuttelee uusia asiakkaita