Kehittämistyön suurimpia hyötyjä ja yleisimpiä lopputuloksia voi olla:

  • Parantunut asiakas- ja palvelukokemus
  • Tyytyväisemmät ja sitoutuneemmat asiakkaat - sekä henkilökunta
  • Palveluhaasteiden ratkaiseminen
  • Uudet palveluideat ja -innovaatiot 
tuotetut dokumentit Koostetaan asiakkaidemme tarpeiden mukaan (esim. osnakodit)

tuotetut dokumentit Koostetaan asiakkaidemme tarpeiden mukaan (esim. osnakodit)

Kehittämistyössä voidaan tehdä esimerkiksi seuraavia konkreettisia asioita:

  • Palveluideoiden kuvaukset ja priorisointi
  • Palvelukonseptien kuvaukset (visuaaliset ja/tai toiminnalliset kuvaukset)
  • Palvelupolkukuvaukset
  • Palvelumallin kuvaukset (service blueprint)
  • Palvelukäsikirja
  • Palvelun prototyyppi
  • Palvelukonseptien ja prototyyppien kokeilut

 


Pohjolan Osuuspankin palvelu-uudistusta lähestyttiin kokonaisvaltaisesti asiakkaiden näkökulmasta.

Erityisen tärkeitä kehityskohtia löysitte, kun lähestyitte palvelukokonaisuuttamme useasta eri näkökulmasta.

Vaihtoehtojen tarjoaminen tuo lisäarvoa pankin palveluihin.
— Laura Harju-Autti, markkinointipäällikkö, Pohjolan Osuuspankki
Pankkikonttorin palvelumuotoilu paransi asiakaskokemusta huomattavasti ja näin houkuttelee uusia asiakkaita

Olemme auttaneet mm. seuraavia organisaatioita palveluiden kehittämisessä: