Vähähiiliset innovatiiviset palvelut -hanke valittiin Euroopan parhaaksi hankemaailman "Oscareissa"!

Vähähiiliset innovatiiviset palvelut -hanke valittiin Euroopan parhaaksi hankemaailman "Oscareissa"!

Innohiili-hanke valittiin Euroopan parhaaksi EU:n RegioStars 2017 –kilpailun ilmastonmuutos-kategoriassa 10.10.2017. Voittaja julkistettiin eilen Euroopan alueiden ja kuntien teemaviikon tilaisuudessa Brysselissä. Tästä uutisesta tekee erityisen hienon se, että saimme kunnian olla mukana toteuttamassa hankkeen palvelumuotoiluosuutta osallistamalla kuntalaisia Iin keskustan ja joukkoliikenteen kehittämiseen.

Read More

Innovatiiviset vähähiiliset palvelut -hanke ehdolla Euroopan parhaaksi!

Innovatiiviset vähähiiliset palvelut -hanke ehdolla Euroopan parhaaksi!

Palo on ollut tukemassa palvelumuotoilupainoitteista Innovatiiviset vähähiiliset palvelut -hanketta vuoden 2016 syksystä lähtien. Kehittäminen hankkeessa on tehty hyvin ihmislähtöisesti, kuntalaisia eri tavoin osallistamalla. Joukkoliikenteessä ydin oli kattavassa käyttäjätutkimuksessa, asemakaavoitusta tuimme osallistamalla ja innostamalla kuntalaisia - ja harrastuspalvelua olemme kehittäneet kevyiden kokeilujen avulla. Tämä muotoilullinen ja ihmislähtöinen ote ja palvelumuotoilutyömme sai tänään tunnustusta EU-tasolla. Innovatiiviset vähähiiliset palvelut -hanke on valittu EU Regiostars -kilpailussa finaaliin!

Read More

Uusi valmennusohjelma yhdistää asiakaslähtöisen palvelutyön ja palvelumuotoilun

Uusi valmennusohjelma yhdistää asiakaslähtöisen palvelutyön ja palvelumuotoilun

Jyväskylän kaupunki on valittu mukaan sosiaali- ja terveysministeriön Palvelut asiakaslähtöiseksi -kärkihankkeeseen ja kokeilee valinnan vapautta sosiaali- ja terveyspalveluissa. Palveluhohjauksen rooli tulee valinnan vapauden vallitessa korostumaan merkittävästi. Tarvitaan uudenlaista tietoa, mutta myös entistä asiakaslähtöisempää työotetta. Tähän tarpeeseen kehitimme yhdessä Valmennustalo Virran kanssa uudenlaisen valmennusohjelman, jossa yhdistyy käytännön asiakaspalveluvalmennus ja palvelumuotoilu. Palveluohjaajan työtä ja roolia kehitetään samaan aikaan.

Read More

10 vinkkiä asiakaspalautteiden vastaanottoon

10 vinkkiä asiakaspalautteiden vastaanottoon

Asiakaspalvelu on vaativaa työtä. Sen merkitys asiakaskokemukselle on kuitenkin olennainen - tutkimusten mukaan 70% asiakaskokemuksesta muodostuu vuorovaikutuksesta palveluntarjoajan henkilökunnan kanssa. Yksi asiakaspalvelun haastavimmista paikoista on pettyneen asiakkaan kohtaaminen. Annamme tässä blogissa sinulle 10 vinkkiä asiakaspalautteiden vastaanottamiseen ja käsittelyyn.

Read More

Digikuntakokeilu kutsuu kuntia muotoilemaan digitaalisia palveluitaan

Digikuntakokeilu kutsuu kuntia muotoilemaan digitaalisia palveluitaan

Digikuntakokeilu on valtakunnallinen hanke, jossa tavoitteena on kokeilujen kautta aikaansaada hillitä kuntien kustannusten kasvua digitalisaatiota hyödyntämällä. Kokeilujen tavoitteena on myös parantaa asiakaskokemusta. Hanke edistää osaltaan kokeilukulttuuria, -ajattelua ja asennetta, kuntien verkostoitumista sekä asiakaslähtöistä toiminnan kehittämistä kuntasektorilla.

Read More

Kuntalaiset kehittivät keskustan asemakaavaa

Kuntalaiset kehittivät keskustan asemakaavaa

Olimme mukana Iin kunnan keskustan asemakaavan kehittämisprosessissa vuoden 2016 syyskuusta vuoden 2017 helmikuuhun. Tehtävämme oli tuoda kuntalaiset mukaan kehittämisprosessiin, jotta asemakaavatyön pohjana on kuntalaisten todelliset tarpeet ja toiveet.

Tämä blogi esittelee projektia ja sen osallistamisen menetelmiä. Lisäksi blogi on kooste myös medianäkyvyydestä, jonka projektimme sai.

Read More